~ There are two kinds of people - Greeks, and everyone else who wish they were Greek. ~

maanantai 4. tammikuuta 2016

Kämppiselon varjopuolia

Nyt hei pakko vuodattaa.

Viimepäivinä on kyllä mennyt tasaisesti hermo täällä Xylokastrossa kulttuurien sekamelskassa. Aattelin nyt angstata tähän, jotta en pimahda täällä kenellekään. En tosiaan halua riidellä kenenkään kanssa täällä. Draamaa on ollut mun ympärillä muutenkin jo ihan tarpeeksi. Ensin oli se huonekaverini mysteerinen mökötyskausi, mutta se meni onneksi ohi ja eilenkin oltiin jo ihan hyvää pataa ku nähtiin joululoman jälkeen ekaa kertaa. Onneksi näin.

Turkkilaisporukkani oli eilen vahvana vakkaripaikassamme Spitakissa joululoman jälkeisessä kokoontumisessa. Etsi kuvasta suomalaisalbiino.

Sitten oli draama nimeltä jalkapallomatsi, joka peruttiin viimetipassa ja ranskalaiset suuttui mulle ja frendilleni. Aah ja mitähän vielä. Väärinymmärryksiä ja kulttuurieroja, jotka on luoneet hieman kitkaa, mutta muuten ihan jees. Pääasiassa kaikki tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa.

Eniten mua ärsyttää turkkilaisten tapa polttaa sisällä, vaikka parveke on kahden askeleen päässä! Jos mä jostain täällä jollekin mainitsen astetta ärhäkämmin niin se on varmaan just toi tupakointi. Vielä oon onnistunut 0lemaan hiljaa asiasta, mutta katsotaanpa jos tulee huonompi päivä. Mulle on ok jos joku haluaa pilata oman terveytensä, mutta voisi ajatella vähän meitä muitakin. Nauratti eilenkin vähän kun turkkityttö mainitsi ravintolassa, että täällä on hirveän savuista ja samantien poimi itse tupakan askista. Joo.

Toinen juttu on ovien ja ikkunoiden pitäminen auki, vaikka suomityttö jäätyy! Täällä on ollut ihan törkeen kylmä välillä.  Musta on tyhmää pitää lämmitystä päällä ja ikkunoita auki samaan aikaan... Jos saisin euron joka kerta kun mulle on sanottu "miten sulla voi olla kylmä ku oot Suomesta"... Ja oon kyllä useimmiten ainoa täällä joka palelee. :D

Ja sitten tiskit... Vaikka oon sottainen ihminen itse niin jossain mullakin menee raja. Teoriassa kuulostaa niin hyvältä, että kaikki tiskaa omat tiskinsä, mutta kun se ei mene täällä niin ja samat tiskit lojuu altaassa kaksi viikkoa. Oon parikin kertaa siivonnut itse koko keittiön ku en oo jaksanut kuunnella tyhjiä lupauksia, että joo, joo, mä kohta siivoon. Herranjestas musta on tullut mamma... Huh.

Ja sellainen yksinkertainen asia kuin suihkuverhon käyttö. Suihkuverho on äärimmäisen teknologinen keksintö. Se suojaa vessan lattiaa vedeltä. Vaan ei, meidän vessanlattia lainehtii todella usein vedestä. Ja sekös maksimoi suomalaislikan ärsyynnyksen ku on jo valmiiksi kylmä ja sitten astun kylmään veteen ja sitten on sukat ja housunlahkeet märkänä jne. En hirveesti arvosta.

Sitten vielä kirsikkana kakun päälle toisten tavaroiden siirtely paikasta toiseen. Jos mä jätän jotain olohuoneen pöydälle niin voin olla suhteellisen varma, että se katoaa siitä paikkaan X. Nytkin mulla on hukassa sekä laturi, että puhelimen ja mp3:n johdot.

Mutta siis tätähän tää on. Saa välillä olla vähän ärsyyntynytkin. Tai no en tiiä saako. Suomea pitäis edustaa täällä niinku joku missi ja hymyillä koko ajan. Vähän omaa tilaa tarttis välillä. Merenranta kuulostais aika hyvältä ajatukselta päiväkirjan ja kaffen kera.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti